Back2Move

Back2MoveBaner

Geneza powstania Projektu

Kiedy technologia Kinect pojawiła się na rynku zastanawialiśmy się, w jaki sposób można byłoby ją zastosować w celach rehabilitacyjnych. Istotą tej technologii jest sensor ruchu – niewielka kamera, skanująca ciało osoby. Urządzenie przenosi sylwetki pacjentów do wirtualnego świata na ekranie monitora. W efekcie pacjenci widzą siebie w wirtualne rzeczywistości, a każdy wykonany przez nich gest jest rejestrowany przez sensor. Dane rejestrowane przez sensor można w odpowiedni interpretować. Najnowsze wersja oprogramowania Kinect 2.0 wydana w 4 kwartale 2014 roku wprowadziła szereg innowacji, które mogą zostać wykorzystane w celach rehabilitacyjnych. Nowe formy rehabilitacji przy użyciu Kinect 2.0 pozwalają na wykonanie innowacyjnego projektu, który będzie oferował duże wsparcie w przywracaniu sprawności ruchowej pacjentów. Geneza powstania projektu wiąże się z obserwacją i analizą kilku równolegle występujących trendów:

  • Przeniesienie procesów związanych z rehabilitacją ze szpitali do domów pacjentów,
  • Rozwój wirtualnej rzeczywistości,
  • Rozwój technologii opartej na sensorach.

Nasz projekt to również platforma wsparcia dla personelu rehabilitacyjnego, która pomoże w kontrolowaniu i mobilizowaniu pacjentów do leczenia.

Wizja projektu

Back2Move to innowacyjna platforma łącząca pacjentów z personelem. Podstawowym celem systemu jest poprawa stanu zdrowia pacjentów przez treningi fizycznie i psychicznie w domu pacjenta, dzięki czemu trening stanie się bardziej naturalny. Dzięki atrakcyjnej formie będzie również źródłem zabawy, a ponadto zwiększy poziom niezależności pacjentów. Zaprojektowany system będzie łatwy i przyjazdy w obsłudze, będzie opierał się na naturalnej interakcji gestem. Platforma bazuje na takich wartościach jak: samodzielność, łatwość obsługi, uniwersalność oraz dopasowanie do indywidualnych potrzeb pacjentów.

Technologia

Back2Move bazuje na technologii Microsoft Kinect 2.0 w celu rejestrowania ruchów pacjentów oraz zawiera moduł aplikacji w formie gier, które pozwalają na trening ludzkiego ciała. Platforma zostanie zaprogramowana w środowisku Unity, która pozwala na stworzeniu interaktywnych treści 2D oraz 3D oraz uruchomienia ich na wielu formach takich jak: aplikacja dekstopowa, aplikacja webowa, aplikacje mobilne oraz konsole do gier. W ramach realizacji Projektu powstanie system informatyczny, którego głównym sercem będzie machine learning algorithm, który będzie dostosowywał ćwiczenia na podstawie postępów osoby przechodzącej rehabilitację.

Kierunki rozwoju Projektu

Docelowa Back2Move ma stać się największą platformą rehabilitacyjną w Polsce. Chcemy również rozwiązanie implementować na rynki zagraniczne. Rynek technologii rehabilitacyjnych z roku na rok będzie się rozwijał i my mamy nadzieję wywołać w nim technologiczną rewolucję. Back2Move nie będzie narzędziem zamkniętym, wciąż będziemy się wsłuchiwać w uwagi pacjentów i personelu medycznego, wciąż będziemy też na bieżąco z nowymi technologiami.